woensdag 27 mei 2026
De Kennispark Run: mooi excuus om eens van die bureaustoel af te komen!
We zitten wat af met elkaar, in de auto naar kantoor, achter een scherm, in meetings (die dan vaak best een email hadden kunnen zijn). En daarna vaak nóg een keer op de bank.
Hartstikke logisch natuurlijk, zo werkt het tegenwoordig nou eenmaal een beetje. Maar juist daarom is het soms goed om even wat anders te doen. Naar buiten. In beweging. Beetje lachen met collega’s. Hoofd leegmaken.
En laat de Kennispark Run daar nou perfect voor zijn!
Op donderdag 18 juni verandert Kennispark Enschede weer in één groot parcours vol collega’s, bedrijven, obstakels en gezelligheid. Geen halve marathon-toestanden, maar gewoon een leuke 5 kilometer waar iedereen aan mee kan doen. Hardlopen, wandelen, fanatiek doen of rustig aan, het mag allemaal.
En eerlijk is eerlijk: samen over een obstakel klauteren zegt vaak meer over een team dan een hele middag op de hei.
Een paar belangrijke survival-tips
1. Trek niet je nieuwste sportschoenen aan
Lijkt logisch. Gebeurt toch elk jaar weer, met vervelende blaren als gevolg, of dat mooie paar kan meteen de afvalbak in.
2. Spreek vooraf af wie er onderweg foto’s maakt
Scheelt toch weer discussie halverwege een klimwand. En foto’s onderweg zijn net even iets leuker voor aan “the wall of shame” op kantoor.
3. Eet genoeg, maar niet teveel
Daar krijg je tijdens het lopen alleen maar last van. En, inmiddels traditioneel, staat ook dit jaar Gijs de Pizzaman met zijn team klaar om je na de finish binnen te halen met een heerlijke pizza slice. Dat gaat er prima in met een koud alcoholvrij biertje of frisje!
Teamspirit wint het van conditie, meestal
Bij de Kennispark Run gaat het niet om wie het snelst binnen is. Het gaat om samen lachen, elkaar erdoorheen slepen en achteraf zeggen: “Volgend jaar doen we weer mee.”
En dit is misschien nog wel het mooiste:
Je komt niet alleen in beweging met je eigen collega’s, maar ook met andere bedrijven op Kennispark. Even weg van de mailboxen en gewoon samen iets leuks doen. Mét een goed doel eraan gekoppeld. Dus je loopt niet voor niets! Samen met je collega’s kun je je laten sponsoren voor het goede doel: Hart van Twente, en kunnen we ernstig zieke kinderen en hun gezinnen een onvergetelijk dagje uit bezorgen.
Dus ja, ook die collega die normaal de lift pakt en absoluut niet sportief is, kan gewoon meedoen.
Sterker nog: die heeft na afloop waarschijnlijk de mooiste verhalen!
Heeft jouw bedrijf zich nog niet aangemeld? Check Kennispark.run en schijf je vandaag nog in!
Actueel